Mange boligejere regner med, at efterisolering, forbedring af varmeanlægget og andre energitiltag i boligen alene er nok til at opnå en energibesparelse. Men boligejernes egne vaner betyder mindst lige så meget for, om de reelt opnår den besparelse, de forventer.

Videncenter for Energibesparelser i Bygninger har derfor udviklet en række korte vejledninger om energirigtig adfærd, som du kan bruge som en ekstra service overfor dine kunder – så de bliver mere bevidste om deres energivaner og kan spare energi. Samtidig kan din virksomhed opnå fordele ved at bruge vejledningerne.

En god anledning til dialog med boligejeren

Samarbejdet mellem dig og en boligejer kan foregå, selvom I aldrig møder hinanden, eller kun mødes, fordi der er opstået et uventet problem. Det positive personlige møde er imidlertid den vigtigste vej til mere arbejde hos boligejeren eller boligejerens anbefalinger af din virksomhed til andre boligejere.

Vejledningerne om energirigtig adfærd giver dig en anledning til at mødes med boligejeren, fordi du herved:

tilbyder boligejeren en ekstra service
stiller viden om adfærd til rådighed, som boligejeren nemt kan bruge
skaber gode relationer til kunden og understøtter den gode dialog.

Brug adfærdsvejledningerne ved opstart  

Du kan give dit tilbud et ekstra professionelt udtryk ved at sende din virksomheds tilbud sammen med vejledningerne om energirigtig adfærd som en samlet pakke til boligejeren.

Brug adfærdsvejledningerne som en del af afleveringen

Der er mange boligejere, der savner en formel afslutning på det arbejde, håndværksvirksomheder har udført.

Med vejledningerne har du mulighed for at skabe en god afrunding på opgaven og samtidig give kunden en følelse af tryghed.

Du får herved inddraget kunden i arbejdet og synliggjort det gode stykke arbejde, du har lavet.

Download vejledningerne her: