Generelle gode råd til kundedialogen

Giv en god service og rådgiv dine kunde om den mest fornuftige løsning til netop deres behov.

Henvis kunden til rådgivning for private (eller virksomheder)

Sæt tidsbegrænsning på dit tilbud

Kig på bygningens samlede behov og potentiale

Fortæl kunden om muligheden for tilskud til private og erhverv

Se mere herunder.

Vær transparent og ærlig i tilbudsgivning og rådgivning

Brug Byggeri og Energis værktøjer til lovkrav og besparelser

Puljer og tilskud

Energistyrelsen har flere puljer, hvor bl.a. boligejere og virksomheder kan søge tilskud til forskellige projekter. Her får du et overblik over dem, der er gode for dig at kende til, så du kan rådgive dine kunder. Læs mere om dem på SparEnergi.dk.

Forklar løsningen til kunden

Materiale om varmepumper

Skal du forklare en kunde om en varmepumpeløsning, kan du med fordel bruge nedenstående materiale fra SparEnergi.

Gode råd der sparer kunden energi i hverdagen

Hjælp kunden med at spare endnu mere på energiregningen ved at henvise hertil.

Vis kunden, at andre boligejere har gjort det før

Brug cases fra den virkelige verden som eksempler på, hvordan andre har lavet en bestemt løsning.

Vis kunden, hvad loven kræver af byggeriet

Send et link til kravene til den energiløsning, kunden efterspørger.

Estimér kundens energibesparelse

Brug besparerelsesberegneren til at beregne kundens estimerede energibesparelse og identificér muligheder for mersalg