Den gode kunderådgivning
Her på siden finder du gode råd til, hvordan du bedst rådgiver dine kunder, så de føler sig trygge og forstår vigtigheden i det arbejde, du udfører.
Generelle gode råd til kundedialogen
Giv en god service og rådgiv dine kunde om den mest fornuftige løsning til netop deres behov.
Puljer og tilskud
Energistyrelsen har flere puljer, hvor bl.a. boligejere og virksomheder kan søge tilskud til forskellige projekter. Her får du et overblik over dem, der er gode for dig at kende til, så du kan rådgive dine kunder. Læs mere om dem på SparEnergi.dk.
Energirenoveringspuljen
Giver tilskud til boligejere, der vil gennemføre energibesparende renoveringsprojekter. Et krav for at få tilskud er bl.a. at bruge en CVR-registreret håndværksvirksomhed.
Varmepumpepuljen
Giver op til 27.000 kr. i tilskud til boligejere, der vil udskifte deres oliefyr, gaskedel, elvarme eller biokedel med en varmepumpe.
Erhvervspuljen
Giver tilskud til private virksomheder til projekter, der sparer energi og CO2. I 2024 er der mere end 600 mio. kr. i puljen.
Materiale om varmepumper
Skal du forklare en kunde om en varmepumpeløsning, kan du med fordel bruge nedenstående materiale fra SparEnergi.
Vis produktet på varmepumpelisten
Her kan du sammenligne varmepumper på det danske marked. Varmepumpernes effektivitet er testet af et uafhængigt testlaboratorium. De lever bl.a. op til produktkrav for miljøvenligt design (ecodesign).
Vis kundens besparelse ved skifte af varme-kilde med et klik
Ud fra din kundes adresse, giver SparEnergi et bud på, hvor meget kunden sparer ved at skifte varmekilde.
Kan kunden få tilskud til varmepumpe?
En ny pulje er på vej, og snart kan du bruge beregneren her til at vise kunden, om de kan få tilskud til varmepumpe.
Forklar støj ved placering af varmepumpe
Hav en dialog med kunden om placering af luft-vand-varmepumpe, der lever op til kravene om støj, på netop deres adresse.
Hvad betyder VE-godkendt egentlig?
Forklar kunden, hvad det betyder, at du er VE-godkendt.